Ouderenkorting

26 september 2002

Ouderenkorting

Veel alleenstaande ouderen weten helaas niet dat zij recht hebben op Aanvullende ouderenkorting. d.m.v. het invullen van een T-biljet van de belastingdienst. Schroom U niet! U heeft hier recht op.

Voor 2001 gaat het om een bedrag van €248,=. Mocht U niet zo goed met dit formulier om kunnen gaan, dan kunt U altijd hulp vragen aan de hulpdienst van de SP-Roosendaal. Hiervoor kunt U contact opnemen met mij:
Gabriëlle Jongenelis
Elisadonk 169
4707 EK Roosendaal
Tel: 0165533990 Mobiel: 06-20921778.

Denk aan uw recht. De belastingdienst wijst U hier niet automatisch op en ook niet Uw uitkerende instantie. Mevr. Agnes Kant van de landelijke SP heeft hierover vragen gesteld aan staatssecretaris Van Eijck (staatssecretaris van financiën). Waarschuw ook Uw buren, familie, vrienden en verder iedere oudere die U tegenkomt.

Aan het college van B&W
Roosendaal 26 september 2002
Geacht College,

Hierbij verzoeken wij u om actie ten einde de in Roosendaal wonende alleenstaande ouderen (65+) te wijzen op hun recht om via een zogenaamd T- formulier bij de belastingsdienst de aanvullende ouderenkorting aan te vragen.
Omdat de belastingdienst niet zelf deze doelgroep aanschrijft over deze korting van €248 missen veel ouderen deze inkomsten waar zij wel recht op hebben.
Vanwege de onbekendheid met deze regeling is hier een voorbeeld van het zo genoemde "niet-gebruik" van voorzieningen waar wij het in de raadsvergadering ook over hadden. U kunt op een vrij eenvoudige manier aan dit probleem iets doen. Wij vragen u uit de gemeentelijke basisadministratie deze doelgroep te "lichten" , hen aan te schrijven -in begrijpelijk Nederlands- en ze hulp bij het aanvragen en invullen van het T-formulier aan te bieden, eventueel in overleg met ouderenbonden e.d.
In de hoop dat u deze voor de gemeente relatief simpele maar voor de doelgroep belangrijke actie zult ondernemen tekenen wij met vriendelijke groeten,

De SP fractie van de Roosendaalse gemeenteraad.