Een echt buitenbad of een zoethoudertje?

16 oktober 2004

Een echt buitenbad of een zoethoudertje?

De begroting van de gemeente zoals het college van B&W die hebben gepresenteerd laat ruimte voor een verbetering van zwembad de Stok.

Nadat de SP al jaren actie heeft gevoerd voor een echt buitenbad en steeds te horen kreeg `geen geld` is nu het college tot inzicht gekomen dat de Stok wat dat betreft verbeterd moet worden. Blij dus? Dat zou je denken maar bij nadere bestudering is het enthousiasme toch minder. Want in de stukken staat dat het bedrag dat hiervoor vrij gemaakt is genoeg is om de leemte tussen het peuterbadje en het diepe bad op te vullen. Daarvoor is 550.000 euro beschikbaar.

Maar door voor kan volgens het college dus nog geen echt groter buitenbad gebouwd worden. Maar iets er tussen is. Of we daar nu blij mee moeten zijn?? De Roosendaalse Lijst die net als de SP steeds voor een groter buitenbad was maar dat ondanks 2 wethouders in het college tot nu toe niet voor elkaar wist te boksen lijkt wel tevreden. Het lijkt ons nu meer op een zoethoudertje voor deze fractie. De discussie gaat verder, maar de winst is dat er nu beweging zit in het standpunt van het college. Het onverbiddelijke Er is geen geld is nu doorbroken. De SP blijft pleiten voor een echt normaal buitenbad, een stad van 70.000 inwoners waardig. De discussie gaat verder.