SP Roosendaal presenteert de 5 SPeerpunten

3. De SP wil een socialer Roosendaal
4. De SP wil een stad waar je veilig kunt wonen en werken
5. De SP staat voor voldoende sport en recreatie

1. De SP wil een schone en een hele stad.
    De achterstanden in het onderhoud van trottoirs en plantsoenen en rioleringen worden groter en de stad is meer verloederd dan ooit. Stratenmakers en werkers in de groenvoorziening zijn hard nodig en moeten aan de slag.
  2. De SP wil betaalbare woningen in Roosendaal
    Verouderde plannen als bijvoorbeeld de sloop van goede en betaalbare woningen in de Kroeven mogen niet door gezet worden. Nieuwbouw moet vooral in het betaalbare segment. De bouwvakkers moeten aan de slag.
  3. De SP wil een socialer Roosendaal.
    Niet "werken met behoud van uitkering". Bij werken hoort een loon anders heb je het over slavernij. Ook stadswachten verdienen een fatsoenlijk CAO salaris.
    Jongeren moeten plekken krijgen waar ze elkaar kunnen ontmoeten. Geen hangplekken maar jeugdcentra.
  4. De SP wil een stad waar je veilig kunt wonen en werken.
    Naast voldoende en veilige woon en werkgelegenheid moet het gemeentebestuur ook zorgen voor veilig werken en wonen. Als spoorstad dreigen we steeds meer de voordelen van het spoor te verliezen maar wel de risico's en problemen met het vervoer van gevaarlijke stoffen te houden. Het gemeentebestuur mag dit nooit accepteren.
  5. De SP staat voor voldoende sport en recreatie mogelijkheden voor iedereen
    De gemeente moet zorgen voor voldoende ontplooiing van de breedte sport. Niet in de laatste plaats zorgen voor een goede zwemgelegenheid voor de jeugd en familie: een beter buitenbad bij de Stok dus.