SP dient interpellatieverzoek in over het FOC

30 september 2005

SP dient interpellatieverzoek in over het FOC

Een interpellatie is een verzoek om inlichtingen aan een wethouder

Aan de voorzitter van de Raad,

Roosendaal 26 september '05

Geachte voorzitter,

Hierbij verzoek ik de raad, op grond van artikel 36 a van het reglement van orde van de gemeenteraad, om toestemming tot het houden van een interpellatie in de raadsvergadering van 29 september a.s.. Het onderwerp waarover ik wens te interpelleren is de voortgang en de recente ontwikkelingen in het dossier Factory Outlet Centrum / luchtkwaliteit, en de mogelijkheden die de raad heeft om sturing te geven aan dit proces.

Onderliggende stukken zijn o.m. raadsmededeling 56 van 18 augustus jl. en raadsmededeling 69 van 16 september jl., de 24 uursvragen van de fracties PvdA en de VVD in de commissievergadering van 7 juli jl. inzake luchtkwaliteit FOC, de notulen van de commissievergadering Ruimte van 7 juli jl., de raadsvraag van de SP-fractie d.d. 11 mei 2005 en het antwoord van B&W d.d. 1 juni 2005.

Ik zou het college graag willen vragen naar een verklaring voor het verschil tussen de inschatting die het college nog op 7 juli in de commissie Ruimte had over de voortgang (een herstart na de bouwvak) en de werkelijkheid (een bouwstop ten minste tot heden). Voorts wil ik het college bevragen over de verwachtingen die zij heeft betreffende de (juridische) voortgang van het dossier. Daarnaast zou het college graag willen vragen naar de in raadsmededeling 69 aangegeven (politieke) toelichting op het KEMA rapport met de daarin verwerkte conclusie dat er "geen vuiltje aan de lucht is".

Met vriendelijke groeten,

Namens de SP fractie,