Actie: Stikkeren

5 november 2005

Actie: Stikkeren

Op zaterdag 5 november heeft de SP adfdeling Roosendaal, zich wederom uitgebreid laten zien in Roosendaal.

Overzicht stikkeractie

Nadat twee weken eerder er een korte actie was in het centrum rondom het werven van leden, waren nu twee andere zaken aan de beurt. Ten eerste heeft ook Roosendaal aandacht besteed deze dag aan de landelijke actie Noodrem, tegen het nieuwe zorgstelsel. Landelijke opiniepeilingen laten zien dat er niet veel mensen vertrouwen hebben in dit zorgstelsel, en ook in Roosendaal blijkt dat veel mensen niet weten wat hun te wachten staat en dat er veel tegenstand is. Vele landelijke kaarten zijn uitgedeeld, en ook een aantal zijn ter plaatse ingevuld, en gepost in onze daartoe bestemde Noodrem-brievenbus.

Noodrem Brievenbus

Naast deze landelijke actie is er ook aandacht besteed aan lokale problemen. Door middel van 6 gegeven stellingen konden we aan de burgers van Roosendaal vragen, welke van deze 6 (voor de SP belangrijke zaken) topprioriteit zou moeten hebben. Het betekent dus niet dat de SP Roosendaal zich alleen maar met 1 onderwerp bezig houdt, maar het was een mooie gelegenheid om te bepalen wat er bijvoorbeeld prioriteit zou moeten worden, volgens de bewoners van Roosendaal. De reacties waren uitlopend, maar overwegend positief. Vele mensen wilden graag meer dan 1 sticker plakken, omdat ze niet konden kiezen. Maar uiteindelijk heeft toch een groot aantal mensen een sticker kunnen plakken.

Mensen geven hun mening

De cijfermatige uitslag:

Meer sociale woningbouw: 14%
De moskee moet blijven waar hij is: 17%
Meer blauw op straat: 22%
Meer onderhoud aan wegen: 17%
Meer groen: 16%
Meer buurt-en jongerencentra: 14%

De komende tijd zullen er meer van dit soort "peilingen" komen zodat we nog een beter zicht kunnen krijgen, en zullen ook de resultaten besproken worden binnen de afdeling.