Leden kiezen kandidaten gemeenteraad

22 november 2005

Leden kiezen kandidaten gemeenteraad

Op 21 november j.l hebben de leden gestemd voor de lijst aan de gemeenteraadsverkiezingen.

En zo ziet de top van de lijst er uit:

1 Hugo Poldelman Lijsttrekker en huidig fractievoorzitter
2 Tineke Claessens Op dit moment aktief in de hulpdienstHulpdienst
3 Peter den Hartog Onze vorige afdelingsvoorzitter
4 Kjel Hiep De jongste van de lijst
5 Gabriëlle Jongenelis Huidig raadslid
6 Ed Engelander Bestuurslid
7 Leo Lanooij een 'oude' rot in het vak

Deze lijst is ook al bij BN/DeStem bekend gemaakt.

Polderman zit sinds 1996 in de raad en is ook voor de komende verkiezingen de lijsttrekker voor de SP in Roosendaal. Gisteravond stelden de SP-leden hun kieslijst vast.

"Natuurlijk is onze lijst nog langer. Maar dit zijn de zeven kandidaten die in ieder geval klaarstaan om een zetel in te nemen. En misschien moet nummer acht zich ook maar gaan voorbereiden, want volgens de peilingen van Maurice D'Hondt zou de SP in de gemeentelijke verkiezingen weleens op acht raadszetels kunnen uitkomen."

Nummer 2 is Tineke Claessens- Vloedgraven, bestuurslid en sinds jaren actief bij de telefonische hulpdienst van de SP. Zij neemt de plaats in van Gabriëlle Jongenelis, die de afgelopen vier jaar samen met Polderman de raadsfractie vormde. Jongenelis heeft zich vanwege persoonlijke omstandigheden laten zakken op de lijst en staat nu vijfde. "Dus als de voorspellingen uitkomen, moet ze t?ch aantreden. Maar dan wel in een veel grotere fractie dan die van twee mensen, zoals de afgelopen vier jaar", zegt Polderman.

Nummer 3 is oud-bestuursvoorzitter Peter den Hartog, en nummer 4 is Kjel Hiep.

"Een oude rot en een jong talent." Dat geldt overigens ook voor de nummers 6 en 7. Ed Engelander is nieuw en Leo Lannooy draait al heel lang mee binnen de SP.