Opinie optreden Roosendaalse Lijst

4 januari 2006

Opinie optreden Roosendaalse Lijst

In BN DeStem konden we lezen dat de Roosendaalse Lijst ineens na onderzoek in de wijken te weinig sociale woningbouw was. Een reactie nu in de krant is de moeite waard om toch even te publiceren.

Commentaar

Roosendaalse Lijst zwalkt

De Roosendaalse Lijst vindt dat er te veel goedkope woningen zijn verdwenen in Kalsdonk en de Kroeven. De partij heeft goed geluisterd tijdens haar bezoeken aan beide wijken en de kritiek van de bewoners vertaald in haar verkiezingsprogramma 'Duidelijk Roosendaalse Lijst'. Maar is de RL wel duidelijk? De sloop van de woningen in Kalsdonk en Kroeven is met steun van deze partij tot stand gekomen. Sterker nog, haar eigen wethouder Steven Adriaansen ziet er als verantwoordelijke voor het Roosendaalse volkshuisvestingsbeleid op toe dat de plannen worden gerealiseerd. Het minste dat hij had kunnen doen, was al eerder op de rem trappen. Ook vanuit zijn fractie kwamen nooit eerder dat soort geluiden. Maar nu, net voor de verkiezingen, tovert de RL dit punt uit de hoge hoed. Hoogstwaarschijnlijk is de partij overdonderd door de felle kritiek van de bewoners, bang voor nog meer zetelverlies. Want in Wouw, dat als RL-bolwerk gold, kan de fractie het na de steun aan Rosada Factory Outlet, gevoeglijk vergeten. De operatie damage control draait op volle toeren. Dat je daarvoor een draai van 180 graden moet maken en kritiek uit op beleid dat je nota bene zelf hebt doorgevoerd, houd je gewoon in het midden. Dat is, om bij het verkiezingscredo van de RL te blijven, eerder zwalkend dan duidelijk beleid.

Bron: BN DeStem