Protest SP tegen kopen reclameborden

14 januari 2006

Protest SP tegen kopen reclameborden

Zaterdag 14 januari 2006 - ROOSENDAAL - Oppositiepartij SP vindt dat het stadsbestuur 'de democratie te koop aanbiedt'.

In een brief aan B en W protesteert voorman Hugo Polderman tegen het verplicht kopen van reclameborden. De bekende driehoeksborden waarop normaal commerci?le activiteiten in de stad worden aangekondigd, worden de komende tijd gebruikt als campagneborden voor de verkiezingen. Nog afgezien van de 'absurde prijs', aldus Polderman (476 euro voor 25 borden) is de SP ook tegen deze vorm van reclame maken. "Als partijen zich niet willen onderscheiden van elke willekeurige aanbieder van welk product dan ook, moeten ze dat zelf weten. Maar de SP ziet wel degelijk verschil tussen democratie en commercie."

In zijn brief vraagt Polderman dan ook alsnog een vergunning om in het openbaar gebied campagne te mogen voeren zoals de partij dat zelf wil. "Uiteraard zonder daarbij schade te veroorzaken aan gemeentelijke eigendommen."

Bij de gemeente was gistermiddag niemand meer aanwezig om te reageren.

Bron:BN DeStem