Eerste paal buitenbad de Stok geslagen

22 februari 2006

Eerste paal buitenbad de Stok geslagen

Op 21 februari was het zover. Eindelijk werd de eerste paal voor de nieuwe buitenbaden de grond in. Maar liefst drie wethouders waren aanwezig om deze actie te verrichten. Natuurlijk was ook de SP aanwezig, om dit heugelijke moment te vieren.

De SP, in nieuwe hesjes van de nieuwe huisstijl, kwam aangefietst met natuurlijk ook weer de bakfiets erbij. Bij ontvangst had iedereen het er al over. De nieuwe hesjes vallen op, en iedereen herkent de bakfiets. Na een korte introductie werden de drie aanwezige wethouders (Buijs, Pelle en van Stekelenburg) omgetoverd in drie mannen in witte pakken.

Mannen in witte pakken

In die kleding zouden ze de bouwput in gaan om vervolgens de eerste paal de gron in te slaan. Iedereen ging naar buiten met de paraplu's in de aanslag, want het weer zat niet echt mee. Niet echt een dag om in een buitenbad te zwemmen zullen we maar zeggen.
Er was veel pers aanwezig, en Omroep Brabant radio had wel interesse in de mening van de Roosendaalse SP op het buitenbad. In tegenstelling tot wat de verslaggever dacht, was de SP voor deze uitbreiding.

Interview

Vervolgens werd met groot lawaai de kraan in werking gezet, waarop wethouder Buijs aan de knoppen de eerste paal de grond in sloeg.

Compilatie

Na dit bijzondere moment snelde iedereen weer naar binnen, om daar weer op te warmen, en te luisteren naar een speech van wederom wethouder Buijs. IN de speech werd ook gememoreerd aan de inspanningen die de SP al die jaren heeft verricht om dit succes mogelijk te maken.
Aan het eind van deze toespraak was het natuurlijk tijd om de champagne te ontkurken en onder het genot van een hapje en een drankje nog wat na te praten.

Champagne

Napraten

Als een van de eersten vertrokken de SP'ers weer op de bakfiets richting het centrum.
Zeker een succes dat dit ons gelukt is!