BN DeStem: RLPR: 't leken wel kamerverkiezingen'

8 maart 2006

BN DeStem: RLPR: 't leken wel kamerverkiezingen'

Woensdag 8 maart 2006 - ROOSENDAAL - Ze moesten even wat wegslikken, de lijsttrekkers van de Roosendaalse Lijst en het CDA. Samen hebben ze zes zetels ingeleverd en vijf daarvan gaan naar de PvdA, de derde partij in de vorige coalitie.

„Dit is geweldig voor de PvdA. Wij kennen dat gevoel nog van de vorige keer. Ik denk landelijke invloeden bepalend zijn geweest op deze dag. Het tv-geweld heeft ons opgebroken. De laatste dagen zag je daar alleen maar landelijke kopstukken. Het leken wel Tweede Kamerverkiezingen“, zegt Peter Buijs van de Roosendaalse Lijst. De Wouwenaar denkt niet dat de kiezers zijn partij ergens op hebben afgerekend. „Want de PvdA heeft met ons in hetzelfde college gezeten. Dan zou die afrekening ook voor die partij moeten gelden.

Ook CDA’er Hans Verbraak is teleurgesteld. „Vaste kiezers zijn er niet meer. Het is de waan van de dag die regeert.“