SP Congres stelt kandidatenlijst vast

10 oktober 2006

SP Congres stelt kandidatenlijst vast

Marijnissen opnieuw lijsttrekker, Huub Oosterhuis lijstduwer en Roosendaler Hugo Polderman op 29ste plaats.

Het verkiezingscongres van de SP heeft j.l. zaterdag het verkiezingsprogramma en de definitieve kandidatenlijst vast gesteld. Op plaats 29 staat de Roosendaalse SP voorman Hugo Polderman:
"Ik vind het een hele eer om één plaats boven lijstduwer Huub Oosterhuis te staan. Tijdens het congres heeft hij met zijn indrukwekkende speech me het meest geraakt en geinspireerd. Als een man met zo'n statuur net onder je op de lijst staat dan mag je best trots zijn".

In de peilingen doet de SP het goed. Afhankelijk van welk bureau wordt de partij op 15 à 18 zetels gepeild. "Dus als we nog een beetje meer campagne voeren, en een nog betere uitslag maken is plaats 29 op termijn een optie om kamerlid te kunnen worden. En als het tot deelname in een regering komt zullen er ook kandidaten doorschuiven en wordt plek 29 een verkiesbare plek. Je weet dus uiteindelijk maar nooit".

"Maar voorlopig ga ik daar niet van uit, ik vind het al goed om op deze verkiezingslijst te mogen staan. Zeker als je opnieuw weer geinspireerd wordt door een man als Oosterhuis. Wat hij in zijn speech zei trof me zeer". enkele citatenuit de toespraak van Oosterhuis:
"Ik wil horen bij een partij die een andere `levensleer'ontwikkelt dan die van eigenbelang, concurrentie en survival of the fittest. .. Met groot geraffineerd vertoon van lekkere dingen, begeleid door massamedia die ons, bijvoorbeeld via Big Brother huizen en Gouden Kooien groot geld voorspiegelen, wordt geprobeerd ons verstand te benevelen en ons geweten te verdoven, zodat wij massaal vergeten wie de prijs betalen voor ons welvarend, steeds legere leven."

Zo'n toespraak stimuleert je dan weer om er in Roosendaal tegenaan te gaan. Je voelt je gesterkt in de weerstand die we als SP Roosendaal hebben tegen het beleid van meer funnshoppen zoals dit college dat met Rosada e.d. voert. Het is dan hoopgevend dat we als SP nog steeds een groeiende club zijn. Ik ben trotst daarvoor weer op de kandidatenlijst te staan, en heb weer zin in de komende verkiezingscampagne ."

Hugo Polderman