ROOD vraagt mening over nieuwe dienstregeling

15 december 2006

ROOD vraagt mening over nieuwe dienstregeling

Maandagavond, 6 uur 's avonds, stationshal NS, Roosendaal. De 1e actie van SP Rood Roosendaal is een feit.
ROOD NS actie 1
Met een groepje van 8 man staan de ROOD-leden, gewapend in SP-hesjes en met pen en papier, klaar om interviews af te nemen bij de NS reiziger, om die te polsen naar de tevredenheid met de nieuwe dienstregeling.

ROOD NS actie 4

Omdat de aansluiting met de bussen toch nihil is en het guur en koud buiten is, blijven mensen makkelijk staan om hun visie op de dienstregeling te ventileren.
Veelal is die over de NS positief. Eigenlijk is enkel de reiziger die internationaal, naar Tilburg-West of Eindhoven reist de klos. Studenten voor Tilburg-West mogen in Breda 15 minuten wachten, reizigers naar Eindhoven zijn ook 10 minuten langer onderweg.

ROOD NS actie 2

Vervolgens mag de reiziger in Roosendaal ook nog redelijk wat minuten wachten, omdat de busdiensten aanbesteding in de soep is gelopen, waardoor de BBA niet op tijd op de dienstregeling heeft kunnen inspringen. Genoemde knelpunten zijn vooral de bus-en treinverbinding, communicatie van de NS, en de angst dat de verbinding Roosendaal-Antwerpen verdwijnt.

ROOD NS actie 3

Om 10 over 6 komt de trein uit Arnhem aan, die een massa mensen met zich meebrengt. Hard werken dus! Het nieuwste en tevens jongste Rood-lid, Romy Rockx, heeft haar handen vol aan alle interviews. Dit deert haar echter niet, “Mensen reageren erg enthousiast als ze doorhebben dat je een luisterend oor biedt”.

ROOD NS actie 5

Omstreeks 7 uur is de grootste drukte voorbij. Nog even op de foto, en daarna afsluiten.

ROOD NS actie 6