Onderzoek behoud theehuis

30 juli 2007

Onderzoek behoud theehuis

Afgelopen zaterdag en zondag heeft de lokale SP fractie plus actieve leden onderzoek gedaan in het centrum en bij het theehuis over de nieuwe inrichting van Visdonk waarin blijkt dat er geen plaats is voor het Theehuis. We waren benieuwd wat de Roosendaler en de bezoeker van het theehuis vonden van dit plan.

Deze 2 dagen zijn ruim 400 mensen aangesproken. Maar liefst 88% vond dat het theehuis moest blijven. De emoties liepen soms hoog op bij de vraag of het theehuis moest blijven. We kregen uitspraken te horen als "ik kan me zo kwaad maken bij dit idee", "de gemeente doet maar waar hij zin in heeft" en "eeuwig zonde".

5,5% was van mening dat het theehuis moest verdwijnen. 6,5% had geen mening.

Uit deze resultaten blijkt dat het theehuis moet blijven bestaan volgens de vele ondervraagde. De Roosendaalse lijst presenteerde onlangs de nota “Toekomst voor het verleden” een beleidsnota die over monumenten, archeologie en monumentaal groen gaat. Past het Roosendaalse theehuis daar niet tussen?!. Een locatie waar veel Roosendalers van jong af aan al komen. Waar je goedkoop een drankje kan nuttigen of kan genieten van een eenvoudige maaltijd. Een plaats waar je met vuilen voeten naar een boswandeling binnen kan lopen met de hond. Ziet u dat al gebeuren bij Catszand?