600 handtekeningen voor Zorg Geen Markt

8 oktober 2007

600 handtekeningen voor Zorg Geen Markt

"Staan jullie nu alweer op straat?" vroeg een voorbijganger verbaast. "Er zijn toch geen verkiezingen of heb ik iets gemist" Ook als er geen verkiezingen zijn is de SP actief. Op 22 september en 6 oktober jl. stond een groep enthousiaste leden van de Roosendaalse afdeling paraat om handtekeningen te verzamelen voor de actie Zorg geen markt.

zorg geen markt 1
De nieuwe rood geverfde bakfiets

Ruim 600 mensen tekende de petitie en zeiden daarmee JA tegen goede thuiszorg en NEE tegen duizenden ontslagen. Veel verhalen kwamen er boven van mensen die gebruik maken van de thuiszorg dat het allemaal minder was geworden.

Zorg geen markt 2

Zorg geen markt 7
Thuiszorg medewerkers tekenen enthousiast de petitie

Thuiszorg medewerkers tekende ook enthousiast de petitie. Sommige vroegen zelfs om een stapel handtekeningkaarten om zelf onder collega’s handtekeningen te verzamelen.

Zorg geen markt 3
Zorg geen markt 4
SP'ers in actie

Deze actie blijft lopen zolang de thuizorg nog in de uitverkoop gedaan wordt. Wilt u een bijdrage leveren aan deze actie kunt u nog altijd actie kaarten bestellen via roosendaal@sp.nl.
Mocht u zelf mindere ervaringen hebben met de thuizorg of bent u zelf werkzaam in de (thuis) zorg, meld het ons! We staan open voor uw verhaal.

Zorg geen markt
Dat is al een tijdje terug dat er posters geplakt mochten worden

Heeft u de petitie nog niet ondertekend gaan dan NU naar www.zorggeenmarkt.nl

Zorg geen markt 6