Thema-avond Grensgemeente en Drugsoverlast

1 oktober 2007

Thema-avond Grensgemeente en Drugsoverlast

CDA, SP en D’66 organiseren op maandagavond 15 oktober a.s. om 20.00 uur een debat over drugsgerelateerde problematiek in grensgemeenten.
In de voormalig Hervormde Kerk op de Bloemenmarkt zullen politici en bewoners een debat aangaan over de huidige stand van zaken in onder andere de Roosendaalse binnenstad.

Dit debat is ingegeven door de weigering van het college van B&W en de meerderheid van de gemeenteraad om naar andere wegen te kijken naar de drugsproblematiek en mogelijke oplossingsrichtingen dan de huidige projecten Courage en Credo (motie in juni 2007).
Namens het CDA zal het Tweede Kamerlid en woordvoerder drugs Ciska Joldersma het woord voeren, namens de SP het Tweede Kamerlid en woordvoerder drugs Krista van Velzen en namens D’66 spreekt Europarlementariër Sophie In ’t Veld.
Tevens worden burgemeesters en wethouders van grensgemeenten uitgenodigd die kampen met dezelfde problematiek als in de gemeente Roosendaal.
Na de inleidingen zal het debat gevoerd worden onder leiding van BN DeStem redacteur Henk van Ingen.
De organiserende partijen hopen deze debatavond tips te krijgen om de drugsgerelateerde problematiek verder te bestrijden, het mogelijk spreiden en/of uitplaatsen van coffeeshops ter discussie te stellen en de mogelijkheden te bezien van het sluiten van coffeeshops in een straal van 250 meter van scholen. Ook het nemen van preventieve maatregelen zal onderwerp van gesprek zijn.

Peter den Hartog
Fractie SP