SP motie over voedselbank niet geagendeerd

2 januari 2008

SP motie over voedselbank niet geagendeerd

De motie over het eenmalig verstrekken van een bedrag van 1000 euro aan de stichting Tussen Wal en Schip (zie Motie: Gift voedselbank Tussen Wal en Schip is niet besproken in de raadsvergadering van 20 december jl.

De meerderheid van de raad (VVD, Roosendaalse Lijst, CDA en Groen Links) was van mening dat er geen spoedeisend belang aanwezig was om de motie te bespreken. Het is uitermate triest om te constateren dat enkele partijen die de mond vol hebben over armoedebeleid zich slechts achter formele regels verschuilen om een motie te bespreken.
De SP Roosendaal wilde de motie juist voor het kerstreces indienen om daarmee met het beschikbaar stellen van een klein symbolisch bedrag (uit de begroting van de raad zelf) haar waardering te tonen voor het werk van de vele vrijwilligers die er wekelijks voor zorgen dat 245 gezinnen (1000 personen) een voedselpakket krijgen.
Juist de decembermaand, waarin er miljoenen besteed worden aan cadeaus en diners leende zich hier uitstekend voor.
Ons rest nu niets anders dan de motie in januari 2008 in te dienen. We zullen op 31 januari zien waar het hart van de overige fracties zit. De vraag is dan of we hart hebben voor Roosendalers die het niet breed hebben.
Overigens was het wel positief dat de PvdA fractie die zich middels een persbericht gedistantieerd had van de actie voor de voedselbank, het debat over de motie wel aan wilde gaan.

Peter den Hartog