Uitlaaservice voor ex-scootmobielers.

21 september 2008

Uitlaaservice voor ex-scootmobielers.

Zaterdagmiddag hield de SP afdeling in de Dr Braberstraat een ludieke actie om aandacht te vragen voor de eigenbijdrage van gebruikers van scootmobielen. De actie was weliswaar komisch maar had wel een zeer serieuze boodschap. De mensen die aangewezen zijn op een scootmobiel dreigen weer “achter de geraniums” te verdwijnen.

Ter illustratie van dit alles had de afdeling een heuse uitlaatmobiel gebouwd en riepen we vrijwilligers op om onze model gehandicapte rond te rijden. Niet te hopen dat dit ons toekomstbeeld wordt: Dat om de mensen toch nog af en toe buiten te laten komen er een soort uitlaatservice zou moeten komen vergelijkbaar met een hondenuitlaatservice.

Het is toch niet te tolereren dat we onze minder mobiele medemensen zo te laten zitten, en dat dit zotte beeld de echte toekomst zal worden.

De reden voor dit straattoneel was dat onlangs bleek dat er al meer dan 50 mensen hun scootmobiel hebben ingeleverd omdat ze de eigen bijdrage die op kan lopen tot €175,- niet kunnen betalen. Over de kwestie van de hoge eigenbijdrage stelde raadslid Tineke Claessens al vragen aan het college van B&W. Naar de mening van de SP dient deze eigenbijdrage regeling teruggedraaid te worden.