Buurten in de buurt centrum

26 oktober 2008

Buurten in de buurt centrum

Zaterdag 25 oktober jl. hebben een aantal leden van de SP afdeling Roosendaal in het Centrum huis aan huis de landelijke ZO krant verspreid.
In de Molenstraat, Brugstraat, Oliemolen en Antoniusstede is met de bewoners gesproken over twee onderwerpen in het bijzonder, namelijk het voornemen tot het sluiten van de gedoogde coffeeshops en het burgerinitiatief Molenstraat-Oost.
SP-er Iwan van Dijk

Over het sluiten van de coffeeshops is vrijwel iedereen het eens, waarbij wel vaak opgemerkt wordt dat de coffeeshops zelf niet de veroorzaker zijn van de overlast. Veel wordt ook aangegeven dat sluiten op zich niet zinvol is, omdat het probleem alleen maar verplaatst wordt. Ongeveer de helft is er voorstander van dat de gedoogde coffeeshops verplaatst worden naar bijvoorbeeld een bedrijventerrein.
Het burgerinitiatief krijgt veel bijval. De bewoners zien de Molenstraat Oost alleen maar verder achteruit gaan en hebben niet de indruk dat het project Credo tot nu toe echt iets oplevert. Velen zien het burgerinitiatief als een noodkreet dat er nu toch echt iets moet gebeuren.
Alle fractieleden waren aanwezig en hebben veel opgestoken van bewoners en ondernemers in de omgeving van de Molenstraat en kunnen dit goed gebruiken bij de bespreking van het burgerinitiatief in de commissie Bestuur op 28 oktober a.s. en bij de debatten over de mogelijke sluiting van de gedoogde coffeeshops.
SP-ers gaan buurten