Thema avond “Brandhaard Aarde” met Tiny Kox

2 oktober 2008

Thema avond “Brandhaard Aarde” met Tiny Kox

8 oktober 20:00 uur organiseert onze afdeling een themabijeenkomst over de nota Brandhaard Aarde. Deze avond hebben we als spreker 1e kamerlid Tiny Kox uitgenodigd.

“Brandhaard Aarde” is de titel van de nieuwste nota van de SP over internationaal beleid. Deze nota wordt, zoals alle belangrijke nota's van de SP, besproken in alle afdelingen in het land. Belangrijk vinden wij om te weten wat u van de strekking vindt van de nota en of u de voorstellen steunt.

De nota borduurt voort op eerdere nota's van de SP over internationale politiek, bijvoorbeeld 'Heel de wereld' uit 2005. Het schetst een beeld van een wereld waarin de internationale rechtsorde, en dan met name de Verenigde Naties, de laatste decennia van steeds minder belang is geworden. In plaats daarvan speelt 'ouderwetse' machtspolitiek een steeds grotere rol. In dat machtsspel worden mensenrechten opzij geschoven, en wordt rijkdom en kennis in toenemende mate oneerlijk verdeeld. De nota pleit voor het versterken van de internationale rechtsorde, om dat proces te keren.
.

Tiny Kox zal deze avond meer over de nota vertellen. Uiteraard is er ook ruimte voor discussie. Een exemplaar van deze nota kunt u downloaden op SPnet. Een papieren versie is ook te verkrijgen via onze afdeling.

8 oktober, locatie Fractiehuis, Bloemenmarkt 12. Aanvang 20:00 uur. In verband met de beperkte ruimte het verzoek om indien u belangstelling heeft contact op te nemen met onze afdeling.