Buurten in de buurt Covelijndijk

14 maart 2009

Buurten in de buurt Covelijndijk

Op zaterdag 14 maart zijn fractie en actieve leden van SP afdeling Roosendaal in gesprek gegaan met bewoners van de Covelijndijk over de voorgenomen sloopplannen. Duidelijk was dat weinig bewoners het eens zijn met de nieuwe plannen. Wat opviel was de rustige omgeving, de vogels hoor je fluiten en 's morgens zie je eekhoorntjes en konijntjes in de tuinen. Een mooie omgeving om je oude dag te slijten en dat nog eens aan een mooie waterpartij.

De woningen zijn 33 jaar geleden gebouwd. Wat opviel was dat veel tuintjes netjes onderhouden zijn. De aanleunwoningen zijn in een parkachtige omgeving gebouwd naast verpleeghuis de Bloemschevaert. Voor oudere mensen die van een rustige, groene omgeving houden waar mensen elkaar kenen is dit een ideale plaats. Er zijn plannen om deze woningen te slopen, dit tot grote onrust bij de bewoners die op hun oude dag niet meer willen verhuizen.