SP ROOSENDAAL voert actie tegen verkoop ESSENT

16 april 2009

SP ROOSENDAAL voert actie tegen verkoop ESSENT

De Roosendaalse SP voert vanavond voorafgaand aan de gemeenteraadsvergadering actie in het kader van de landelijke actie tegen verkoop van Essent/Nuon, de zogenaamde “Ze Zijn Nuts”-actie.
Daarmee proberen ze de lokale bestuurders te doordringen van het feit dat de voorgenomen verkoop van de aandelen Essent geen goede optie is op de langere termijn.
Ze zijn nuts

Natuurlijk proberen de bestuurders nu vooral te wijzen op het feit dat met het vrijgekomen geld allerlei leuke dingen gedaan kan worden, maar vergeten wordt dat op de langere termijn de inwoners van Roosendaal (en de rest van Nederland) duurder uit zullen zijn als één groot energiebedrijf de touwtjes in handen heeft.
Daarbij is de noodzaak om te moeten verkopen niet aangetoond, kijk maar naar het Zeeuwse Delta.
De SP is van mening dat de energiebedrijven als publiek energiebedrijf prima overeind kan blijven, waarbij de inwoners gevrijwaard blijven van steeds hoger wordende energieprijzen om maar zoveel mogelijk winst te kunnen maken, iets wat dreigt te gebeuren als de verkoop door zal gaan. Hiervoor zijn inmiddels voorbeelden uit het buitenland beschikbaar.
Om de actie kracht bij te zetten zal voorafgaand aan de Roosendaalse gemeenteraadsleden en het College van B en W een nuts uitdelen.

Namens de SP afdeling Roosendaal
Corné van Poppel (voorzitter)