Noodklok luidt, campagne voor parlementaire enquête naar zorg

12 mei 2009

Noodklok luidt, campagne voor parlementaire enquête naar zorg

Op de Dag van de Verpleging werd om één voor twaalf de noodklok geluid door personeel in de zorg. Het luidde een campagne die er tot moet leiden dat er een parlementaire enquête komt naar de marktwerking in de zorg. Fractievoorzitter Kant: “We zien ontslagen van personeel door toedoen van megalomane bestuurders van ziekenhuizen, gehandicaptenzorg en ook bij Meavita. De zorg is in crisis en juist het personeel wéét en merkt dat! De parlementair enquête moet er komen en met jullie steun gaat dat zeker lukken!”

De campagne is een initiatief van het actiecomité zorgcrisis en wordt gesteund door de actiegroep zorg geen markt. De noodklok zal de komende tijd in veel meer plaatsen in Nederland gaan klinken. Uiteindelijk komt de noodklok terug in Den Haag om samen met duizenden zorgverleners en zorgvragers de petitie aan de bieden aan de Tweede Kamer. Binnen enkele weken hebben al bijna 4400 mensen getekend voor een parlementaire enquête naar de marktwerking in de zorg. Kant pleit al langer voor een parlementair onderzoek naar de marktwerking in de zorg en is dan ook blij met het initiatief van het zorgpersoneel. De petitie is te vinden via de website 'zorg geen markt'.