SP ROOSENDAAL ZATERDAG IN ACTIE VOOR 65 BLIJFT 65

24 september 2009

SP ROOSENDAAL ZATERDAG IN ACTIE VOOR 65 BLIJFT 65

De Roosendaalse SP afdeling is zaterdag vanaf 11 uur in actie voor de campagne 65 blijft 65.
De campagne is gericht tegen het voornemen van de regering om de AOW leeftijd te verhogen naar 67. Afgelopen weekend is de SP helemaal los gegaan met de al van de zomer gestarte campagne. Nu na de algemene beschouwingen na Prinsjesdag is gebleken dat de parlementaire steun in de Tweede Kamer steeds verder afneemt wil de partij de campagne op straat intensiveren. Uit alle opinie peilingen blijkt immers dat de meerderheid van de Nederlandse bevolking in tegenstelling tot de meerderheid in het parlement wel vindt dat de AOW gewoon op 65 moet blijven.

De campagne is ook bedoeld om de FNV te steunen die momenteel in de SER de onderhandelingen voert om de AOW op 65 te houden. De grootste vakbond steunt net als de grootste oppositie partij de SP dit standpunt.
Via de website www.65blijft65.nl is de meest actuele informatie over de campagne te vinden. Ook het nieuwste campagnelied een remake van DOEMAAR’s hit “32 jaar (sinds een dag of twee)”dat nu luidt “65 jaar, trillend op mijn benen” , gezongen door Frits Lambregts met medewering van oa, Thé Lau, Henny Vrienten, en Bob Vosko, is op deze site te beluisteren en te downloaden. Via dezelfde site kan iedereen ook de volkspetitie ondertekenen.
Tijdens de actie zaterdag zal ook het Roosendaals Tweede Kamerlid Hugo Polderman aanwezig zijn om het laatste nieuws uit “Den Haag” te kunnen vertellen