Peter bedankt.

12 oktober 2010

Peter bedankt.

Helaas heeft onze fractievoorzitter Peter den Hartog besloten te stoppen als raadslid. Uiteraard betreuren wij zijn beslissing maar we kunnen weinig anders dan het respecteren en Peter veel geluk toewensen in het Zeeuwse waarnaar hij binnenkort wil vertrekken. Lees in bijgaande ontslagbrief aan de burgemeester de motivatie van Peter zelf.
Peter zal in de raad vervangen worden door onze nummer 4 op de lijst onze oud afdelingsvoorzitter Corné van Poppel. We wensen Corné veel succes en plezier in de fractie.

Roosendaal, 12 oktober 2010

Aan de voorzitter van de Gemeenteraad van Roosendaal,

Met deze brief dien ik mijn ontslag in als lid van de Gemeenteraad van Roosendaal met ingang van 11 november 2010.

Het was voor mij de laatste maanden al moeilijk om het raadswerk te combineren met mijn werk bij de gemeente Rotterdam. In de komende tijd wordt dat nog lastiger, omdat mijn takenpakket uitgebreid wordt. Het wordt hierdoor nog moeilijker het raadswerk goed uit te oefenen en aangezien ik van mening ben dat je het raadswerk met volledige inzet moet doen is het besluit om te stoppen helaas de enige mogelijkheid.

Ook heeft de nasleep van de Gemeenteraadsverkiezingen van 4 maart jl. een belangrijke bijdrage geleverd tot dit besluit. Ik heb persoonlijk grote moeite gehad met de wijze waarop de huidige coalitie tot stand gekomen is. Hoe het toch vooral ging om het verdelen van de baantjes en veel minder om het feit dat slechts 46% gestemd had en de steeds groter wordende kloof tussen de burger en het Roosendaals bestuur.

Dit maakte het voor mij steeds moeilijker om op grond van twee belangrijke basiswaarden respect en vertrouwen in de Gemeenteraad te functioneren. De wijze waarop de besluitvorming over het nieuw Stadskantoor vorm gekregen heeft is voor mij het absolute dieptepunt. Als dit de manier is waarop we in Roosendaal met het algemeen belang omgaan dan zal de kloof met de kiezer alleen maar groter worden.

En wat uiteindelijk het besluit om nu te stoppen gemakkelijker gemaakt heeft is dat we, enkele jaren eerder dan gepland, het huis van onze dromen gevonden hebben in Zeeuws-Vlaanderen waardoor we het volgend jaar gaan emigreren in eigen land.

Deze beslissing valt me zwaar, omdat ik het raadswerk altijd met veel plezier gedaan heb. Ik zal er in de raadsvergaderingen van 9 en 10 november nog één keer stevig tegenaan gaan en bij de bespreking van de begroting 2011 en het collegeprogramma het geluid van de SP laten horen.
Met dank voor het in mij gestelde vertrouwen en de goede samenwerking.
Met vriendelijke groet,
Peter den Hartog