Actie SP zorgt ervoor dat Roosendalers hun verzekeringscontract bij Vegro onmiddellijk kunnen laten ontbinden

10 december 2010

De SP-fractie in de Roosendaalse gemeenteraad heeft bij het College van B&W aandacht gevraagd voor een aktie van Vegro, de leverancier van WMO-hulpmiddelen zoals scootmobiels. Vegro heeft naar de mening van de SP-fractie ontoelaatbare druk op de Roosendaalse WMO-deelnemers uitgeoefend om een dure Vegro garantie Plus polis af te sluiten voor schades aan hun hulpmiddel. Wethouder Jongmans heeft namens het College aangegeven het met de SP-fractie eens te zijn.

Ada Oudhof zegt blij te zijn met de steun van wethouder Jongmans. “Door Vegro is op 1 november jl. een brief gestuurd naar mensen die gebruik maken van de Wet Maatschappelijke Ondersteuning. Gesuggereerd werd dat het absoluut noodzakelijk was om een dergelijke polis af te sluiten, omdat anders deze mensen bij schade aan hun hulpmiddel in een isolement zouden kunnen komen en eenzaam zouden kunnen worden. Wij vinden dat veel te ver gaan. Wij zijn daarover ook door veel mensen aangesproken die al getekend hadden en daar achteraf toch veel spijt van hadden. Wij vinden dat neigen naar misleiding voor een louter commercieel belang”. Ada Oudhof geeft aan dat ze het heel goed van het College vindt dat die hierover naar aanleiding van de SP-vragen contact met Vegro heeft opgenomen. “Het College heeft Vegro gemeld dat ze niet nog een keer een dergelijke brief moeten versturen. Het College heeft ook met Vegro afgesproken dat mensen die al een dergelijke polis hebben afgesloten, deze alsnog tussentijds kunnen beëindigen”.