Actie behoud gratis fietsenstalling

27 maart 2011

Actie behoud gratis fietsenstalling

Afgelopen zaterdag waren de vrijwilligers van de SP weer duidelijk aanwezig in de binnenstad, deze keer voor de handtekeningenactie voor het behoud van de twee gratis fietsenstallingen. Op beide locaties werd het publiek attent gemaakt op de dreigende bezuiniging.

De reacties van de mensen waren kort gezegd overweldigend. Vrijwel iedereen die wij aanspraken was erg enthousiast en zette zijn handtekening. Dat dit onderwerp iedereen bezig houdt bleek ook uit de vele spontane reacties.

De oordelen over de plannen van B&W liepen uiteen van 'dom en kortzichtig' tot 'ronduit schandalig'. Twee dingen zijn duidelijk: het thema leeft enorm in Roosendaal en de bevolking is bijna unaniem tegen het voorgestelde fietsparkeerplan. Deze eensgezindheid is zonder meer te vergelijken met de unanimiteit tegen een nieuw stadskantoor. Gaat de gemeenteraad ook hier weer voorbij aan de uitgesproken mening van de Roosendalers? Niet als het aan de SP ligt.

's Avonds werd de actie nog eens dunnetjes overgedaan door leden van de SP-jeugd. Voor het uitgaanspubliek is in het weekend de stalling op de Oude Markt tot in de kleine uurtjes geopend en ook hier waren reacties hetzelfde.