Actie voor openhouden gratis fietsenstalling Oude Markt

23 maart 2011

Actie voor openhouden gratis fietsenstalling Oude Markt

De SP start een handtekeningen actie voor het openhouden van de gratis fietsenstalling.
Aangenaam verrast is de partij over het standpunt van de CDA fractie zoals dat gisteren in BN de Stem naar buiten kwam. Er tekent zich nu een meerderheid in de gemeenteraad af die tegen het voorstel van B&W is om deze voorziening te stoppen. Het voorstel van B&W om er mee te kappen is ook merkwaardig omdat het experiment van een jaar gratis stallen juist zo succesvol was. Louter om financiële reden er nu mee kappen zou wel heel wrang zijn.

Handtekeningen actie
Om de creativiteit in de gemeenteraad te stimuleren en de nu zich ontwikkelende meerderheid voor openhouden te ondersteunen houdt de SP vanaf vandaag een handtekeningenactie onder de gebruikers van de stalling. Wat de (financiële) oplossing wordt is aan de raad, maar de bevolking en de gebruikers van deze stalling kunnen door deze actie duidelijk laten weten dat de stallingen open en gratis moeten blijven.
Op diverse plekken kunnen de lijsten opduiken maar in ieder geval zal zaterdag 's middags en 's avonds de SP handtekeningen inzamelen.