Wouwse Plantage verbijsterd en sprakeloos

14 april 2011

Wouwse Plantage verbijsterd en sprakeloos

Het bewonersplatform Wouwse Plantage had onlangs de gemeentraad uitgenodigd om hun dorp beter te leren kennen in het kader van hun klusactie "Bezem door de Pin". Met uitzondering van de SP lieten alle fracties het afweten. Bij ons staan wijken en dorpen niet alleen in het verkiezingsprogramma voorop.
Wat deze minachting van betrokken burgers teweeg bracht blijkt uit een brief aan alle raadsleden die we u niet willen onthouden.

Geacht lid van de gemeenteraad,

Enige tijd geleden heeft u ons als bewonersplatform Wouwse Plantage verzocht om 9 april te reserveren voor een bezoek van de gemeenteraad aan ons dorp. De raad, bewonersplatform en vrijwilligers zouden gezamenlijk een aantal werkzaamheden gaan uitvoeren ter verbetering van de leefbaarheid van het dorp. Het ging hierbij om zwerfafval opruimen, graffiti verwijderen en twee lelijke hekjes schilderen. Tevens zouden wij een rondrit per huifkar organiseren om u enkele bezienswaardige locaties te laten zien. Vervolgens zou de ochtend afgesloten worden met een evaluatie onder het genot van broodjes.
Nadat wij als platform dit alles voorbereid en georganiseerd hadden, bereikte ons 2½ dag voor dit evenement ’s avonds het bericht van de griffie dat er zich slechts twee raadsleden hadden aangemeld en dat de raad er maar helemaal vanaf zag. Dat, terwijl u zelf de datum 9 april gekozen had!!!!!Wij waren verbijsterd en sprakeloos.
Wij, platform Wouwse Plantage, hebben deze actie ervaren als:
Minachting van het platform en alle vrijwilligers die wel hun persoonlijke agenda hadden aangepast;
Onuitwisbare imagoschade voor de gemeente Roosendaal en de politiek;
……………………………….???

Wij vragen ons af waarom u niet kon komen en waarom u zich niet tijdig kon afmelden. Mogelijk kan uw fractievoorzitter met ons contact opnemen om één en ander te bespreken zodat we daar beide lering uit kunnen trekken voor de toekomst.
Overigens hebben wij besloten om de activiteiten in afgeslankte vorm toch te laten doorgaan, alhoewel het mij persoonlijk zwaar viel om dit aan de vrijwilligers die zich hadden opgegeven, uit te leggen. Wij hebben het zeer op prijs gesteld dat twee raadsleden en de raadsgriffier na overleg toch nog zijn gekomen en hebben deelgenomen aan een, ondanks alles, zeer succesvolle dag
Namens het bewonersplatform Wouwse Plantage,
Louis Krook