SP roept Wouw op van zich te laten horen.

12 mei 2011

SP roept Wouw op van zich te laten horen.

Protest tegen plannen aanleg bedrijventerrein Bulkstraat.
De SP verspreidt zaterdag in Wouw pamfletten met de oproep aan de bewoners van Wouw zich te laten horen bij de komende commissie vergadering van de gemeentelijke commissie ruimte over de plannen die wethouder Adriaansen heeft om deen bedrijventerrein aan te leggen in de Bulkstraat in Wouw.

Behoud Wouw als de groene buffer
Stop wethouder Steven Adriaansen (Roosendaalse Lijst) in zijn plan voor een bedrijventerrein Bulkstraat in Wouw.
W
eet u het nog bij de gemeentelijke herindeling toen Wouw bij Roosendaal werd gevoegd? Toen voerde de Roosendaalse Lijst onder aanvoering van de toenmalige Wouwse lijsttrekker Peter Buijs campagne onder het moto Behoud de Groene Buffer. Wouw moest in de gemeentelijke herindelingspannen een groene buffer blijven tussen de steden Bergen op Zoom en Roosendaal. Veel Wouwenaren waren het daar roerend mee eens. Maar de Roosendaalse Lijst heeft een kort geheugen want hun huidige voorman wethouder Steven Adriaansen wil de locatie Bulkstraat, nu nog open agrarisch gebied, veranderen in stedelijk gebied. Naast woningbouw is er vooral een bedrijventerrein gepland. Net alsof daar, met b.v. Borchwerf nog in aanleg, behoefte aan zou bestaan.
De SP heeft op 21 april jl. als enige partij tegen het voorstel gestemd om de ontwikkeling van deze locatie Bulkstraat mogelijk te maken. Alle andere politieke partijen in de Roosendaalse raad onder aanvoering van de Roosendaalse Lijst waren kennelijk even “vergeten” dat bij de gemeentelijke herindeling Wouw beloofd was dat het een groen (agrarisch) gebied zou blijven: Wouw de Groene Buffer! Het besluit van 21 april is in de besluitvorming een eerste stap om tot deze verstedelijking van dit gebied te kunnen komen. Maar gelukkig moeten er nog veel andere stappen gezet en besluiten genomen worden. Het is dus nog niet te laat om de gemeenteraad van Roosendaal op andere gedachte te brengen. Aanstaande donderdag 19 mei is er weer een volgende stap te zetten door de gemeenteraad. Dan vergadert de commissie ruimte over het vervolg van het plan van wethouder Adriaansen. ( Het gaat dan om het vestigen van het zogenaamde voorkeursrecht van de gemeente op een perceel in dit gebied) Een op zich niet zo cruciale stap maar wel heel belangrijk om nu als bewoners van de omgeving van u te laten horen.
Daarom deze oproep: Kom donderdag a.s. naar de openbare commissie vergadering in het oude raadhuis op de Markt in Roosendaal aanvang half 8 en laat de gemeenteraadsleden weten dat u het niet eens bent met de plannen van de wethouder. Herinner de de Roosendaalse raadsleden aan de belofte gedaan bij de samenvoeging van Wouw bij Roosendaal: De Groene Buffer Wouw zou behouden blijven.
Laat uw stem horen!. Behoud de Groene Buffer. 19 mei half 8 Raadhuis Oude markt Roosendaal.