Afdeling Roosendaal werkt mee aan de ketting van solidariteit.

6 augustus 2011

Afdeling Roosendaal werkt mee aan de ketting van solidariteit.

Ketting van Solidariteit
De landelijke actie om met werkhandschoenen een ketting van solidariteit te maken krijgt ook een Roosendaalse schakel. Zaterdag is het begin gemaakt met het maken van het Roosendaalse deel van de ketting. We stonden in de stad (bekende plek Nieuwe Markt) om de werkhandschoenen door iedereen die dat wil te laten tekenen en voorzien van een persoonlijke boodschap aan het kabinet Rutte. Deze actie is in het kader van de al langer lopende actie "Armoede werkt niet" (zie www.armoedewerktniet.nl) De bedoeling is dat zoveel mogelijk mensen hun handtekening zetten op een werkhandschoen, plus eventueel een persoonlijke boodschap voor het kabinet Rutte, via een aangehecht kaartje. De handschoenen worden aanéén gebonden tot een zo lang mogelijke ketting. Deze ketting van solidariteit gaat de SP in de nazomer aan bieden in "Den Haag". Het was opvallend hoe goed de respons van het publiek was. De verontwaardiging over de afbraakplannen van Rutte voor de sociale werkplaatsen is groot en daarmee de bereidheid om daar tegen actie te voeren groot.