Volle bak voor Emile Roemer

30 januari 2012

Volle bak voor Emile Roemer

Emile Roemer in Roosendaal

We hadden geen spijt dat we uitgeweken waren naar het centrale binnenplein van de bibliotheek en niet in het kleine Parrotia theaterzaaltje waren gaan zitten. Honderd zitplaatsen zijn er in die theaterzaal. Nog niet zo lang geleden waren we heel tevreden als er op een politieke bijeenkomst honderd man binnen zat. Maar met Emile Roemer werkt het anders. In de hal hadden we 200 stoelen klaar gezet maar er moesten stoelen bij. Wat een belangstelling. Boven verwachting. En we kunnen terug zien op een prima verlopen politieke avond.

Over het thema van de avond, de toekomst van de WVS, waren de forumleden het eigenlijk wel snel eens. Wethouder Kees Jongmans en directeur Jos Koopman hadden over de toekomstplannen van het kabinet Rutte dezelfde opvattingen als de SP. De plannen zijn schandalig en zullen slecht uitpakken voor de werknemers van de sociale werkplaatsen. Wat dat betreft was de suggestie om een volgende keer als Emile komt te zorgen voor een echte politieke opponent van VVD of CDA huize een nuttige suggestie. Maar gezien de grote diversiteit van de vragen vanuit het publiek werd duidelijk dat de meeste bezoekers waren gekomen voor Emile. En zij kregen waar ze voor gekomen waren.

Emile Roemer in Roosendaal
Na de pauze nam presentator Hans van Leeuwen alle gestelde vragen soepel met Emile door. Zo kwam iedereen aan zijn trekken en konden de mensen tevreden naar huis. We kunnen terug zien op een geslaagde politieke bijeenkomst. Hoezo leeft politiek niet? Hoezo kloof tussen de Haagse heren en de burger. Als SP hebben we laten we zien dat het ook anders kan. Voor herhaling vatbaar dus..

Emile Roemer in Roosendaal Emile Roemer in Roosendaal Emile Roemer in Roosendaal Emile Roemer in Roossendaal