Philips zet 200 man op straat, de SP haar hele fractie!

4 maart 2012

Philips zet 200 man op straat, de SP haar hele fractie!

SP Roosendaal solidair met werknemers Philips

Het eerste is een ramp, het tweede een goeie zaak. Philips Roosendaal maakte donderdag 1 maart bekend dat ondanks eerdere mooie beloftes er 200 man van de 500 uit moeten.

De bonden vrezen voor een totale sluiting van het bedrijf. Terecht is de verontwaardiging bij de mensen zeer groot. En eigenlijk ook bij heel Roosendaal. Want Philips Roosendaal, dat is een begrip. Niet voor niets hebben we de Philipswijk zoals Kalsdonk in de volksmond nog altijd genoemd wordt. De verbondenheid van de werkende klasse uit Roosendaal met dit bedrijf is groot. Generaties Roosendalers hebben hun beste krachten gegeven aan deze lampenfabriek. En nu wordt je als grof vuil aan de kant gezet. Omdat de lonen in Polen een paar centen lager liggen.

SP Roosendaal solidair met werknemers Philips

De SP organiseerde zaterdag een solidariteitsactie in de stad. We gaven het winkelend publiek de mogelijkheid hun steun, medeleven en solidariteit kenbaar te maken. Enkele honderden Roosendalers maakten hier gebruik van. Bij onze actie deed ook onze complete driemansfractie uit de gemeenteraad mee. Als volksvertegenwoordiger kun je momenteel weinig meer doen dan dat: laten zien aan wat voor kant je staat.

Video: SP Roosendaal roept op tot protest tegen ontslagen bij Philips