Succesvolle bijeenkomst comité Dubbelglas met Kamerlid Paulus Jansen

11 juli 2012

Succesvolle bijeenkomst comité Dubbelglas met Kamerlid Paulus Jansen

Bijeenkomst Paulus Jansen en Westrand-bewoners
De informatiebijeenkomst met Kamerlid Paulus Jansen werd een succesvolle bijeenkomst. Het SP-bewonerscomité Dubbelglas Westrandflats had deze bijeenkomst georganiseerd omdat de huisbaas Aramis AlleeWonen, na aanvankelijk positief te hebben gereageerd op het initiatief, in de praktijk de kwestie op de lange baan lijkt te gaan schuiven. Met het verhaal dat het allemaal ingewikkeld is en dat ze zo veel woningen hebben stuurde ze de bewoners met een kluitje in het riet. Daarom besloten we er maar eens een echte deskundige bij te halen.

Dat werd Paulus Jansen, in de Tweede Kamer de woordvoerder volkshuisvesting en energie. Jansen hield een helder en goed verhaal waaruit bleek dat het verzoek voor een betere isolatie in de vorm van dubbelglas een heel verstandige eis is. Hij maakte tevens duidelijk dat ook andere betrekkelijk eenvoudige maatregelen zoals bijvoorbeeld een nieuwe cv-ketel of de garages onder de flats beter isoleren ook al veel op kunnen brengen. Beter isoleren met o.a. dubbelglas is goed voor de huishoudportemonnee van de huurders, want het verlaagt de energierekening en het verbetert het wooncomfort. Ook voor de huisbaas is het op de lange duur een verstandige investering want de woningen worden er alleen maar beter verhuurbaar door. Erg kortzichtig dus van Aramis om de boel af te houden.

Het resultaat van de avond was dat het bewonerscomité uitgebreid en versterkt werd en er met nieuwe moed tegen aan wil gaan. Aramis is nog niet van ons af.