Tapijt fractiehuis

1 juli 2012

Tapijt fractiehuis

Verbaasd en verontwaardigd waren we in de fractie toen ons ter ore kwam dat buiten ons om besloten was om de vloerbedekking in alle fractiekamers dus ook de onze vervangen zou worden. Het nut van dat besluit zagen we absoluut niet in. Als het nu versleten zou zijn dan zou er nog wat voor te zeggen zijn, maar van enige slijtage was volgens ons geen sprake.

En we hadden nota bene net een discussie afgerond over de bezuinigingen bij de bijzondere bijstand. Zeer tegen onze zin was er een voorstel van B&W om in de Kadernota een bezuiniging door te voeren op deze vorm van bijstand aan mensen die echt aan de onderkant alle eindjes aan elkaar moeten zien te knopen. En dan wordt vrijwel achteloos eventjes besloten om volkomen overbodig de vloerbedekking in eigen huis te gaan vervangen. Een schrijnender voorbeeld van verkeerd gebruiken van krappe gemeenschapsgelden kun je niet verzinnen.
We besloten daarom om niet mee te werken aan de operatie van de vervanging van de tapijten en dit aan de verantwoordelijken hiervoor mee te delen. En als er toch al vloerbedekking zou zijn ingekocht konden de vierkante meters die voor de SP kamer bestemd waren beter gereserveerd kunnen worden voor iemand in de bijstand die het harder nodig heeft. Leg die rol vloerbedekking maar ergens weg dan zorgen we wel voor een betere bestemming lieten we weten.

Groot was dan ook onze verontwaardiging toen we woensdagochtend ontdekten dat ondanks onze duidelijke boodschap er toch in onze kamer nieuw tapijt was gelegd. Heb je eens de kans om concreet gemeenschapsgeld een nuttiger bestemming geven wordt het je gewoon onmogelijk gemaakt. Heel jammer dat het zo is gegaan. Vooral de achteloosheid en het gemak waarmee een of andere commissie een dergelijk besluit kan nemen heeft ons zeer gestoord. In de volgende discussie over de bijzondere bijstand zullen we extra gemotiveerd erin gaan.