Steun gemeenteraad voor SP-voorstel subsidie voor Stichting Kinderen Doen Mee

12 november 2012

Steun gemeenteraad voor SP-voorstel subsidie voor Stichting Kinderen Doen Mee

Tijdens de behandeling van de begroting voor 2013 heeft de gemeenteraad unaniem ingestemd met een SP voorstel om de Stichting Kinderen Doen Mee te helpen met een subsidie van € 5.000.

De stichting had vorig jaar geen subsidie gekregen omdat zij te laat was met het indienen van een verzoek daartoe. In het kader van de bezuinigingen was het niet mogelijk om dit jaar subsidie aan te vragen als die vorig jaar ook niet was verstrekt. Hierdoor dreigde een financiële strop voor de Stichting Kinderen doen Mee. Deze stichting zet zich in om activiteiten te organiseren voor kinderen van gezinnen die in armoede leven.
Aanvankelijk wilde de SP, samen met Groen Links een groter bedrag vrijmaken, maar daar was geen meerderheid voor. Daarnaast kreeg de stichting het advies om te proberen aanspraak te maken op het noodfonds, zoals dat in de bepaling van de Agenda van Roosendaal is vastgelegd.
Uiteindelijk werd het SP amendement mede ingediend door het CDA en PvdA, waarna bij de stemming bleek dat de hele raad en ook wethouder Jongmans steun uitsprak voor het amendement.