Sadet Karabulut op werkbezoek bij WVS Roosendaal

16 februari 2013

Sadet Karabulut op werkbezoek bij WVS Roosendaal

Sadet KarabulutMaandag 18 februari bracht ons Kamerlid Sadet Karabulut een werkbezoek aan de sociale werkplaats WVS in Roosendaal. Mevrouw Karabulut liet zich daar laten informeren over de huidige situatie bij deze West Brabantse Sociale werkvoorziening. Als woordvoerder in het Tweede Kamer maakt Karabulut zich sterk voor behoud van de sociale werkplaatsen en leidt ze het verzet tegen de regelrechte afbraakplannen die Rutte 2 nu heeft.

Sadet Karabulut op werkbezoek bij WVS RoosendaalHet kabinet dreigt namelijk maar liefst 70.000 werkplekken te schrappen in deze sociale werkplaatsen. Ook de werkplaats in Roosendaal zal dan moeten inleveren. De SP vindt deze plannen onacceptabel en wil zich daartegen fel verzetten. Om zich op de hoogte te stellen van de situatie in de praktijk, bezoekt Karabulut regelmatig de werkplaatsen en maandag was dus Roosendaal aan de beurt. Karabulut is ook trekker van het initiatief ” Armoede werkt niet” (www.armoedewerktniet.nl) dat een kaartenactie is gestart om iedereen de gelegenheid te geven aan de regering te laten weten dat de sociale werkplaatsen niet afgebroken mogen worden. De Roosendaalse afdeling doet ook mee met deze kaartenactie. Deze kaarten zijn nog bij ons te verkrijgen!