SP kiest voor ervaring en verjonging

17 november 2013

SP kiest voor ervaring en verjonging

Roosendaalse afdeling stelt kandidatenlijst vast.

De ledenvergadering van de SP afdeling Roosendaal heeft vrijdag 15 november in een goed bezochte algemene ledenvergadering, de bovenste helft van de kandidatenlijst vastgesteld. Het lijsttrekkerschap van Ada Oudhof werd nog een keer bevestigd.

Nummer 2 op de lijst  is onze huidige fractievoorzitter Corné van Poppel. Hij wisselt met Ada van positie omdat dat in beider agenda’s, met name in verband met hun werk, beter uitkomt. Marcel van der Aa wordt nummer 3. Daarmee denken we het vakbondsgeluid in de fractie te krijgen, want Marcel is al jaren werkzaam bij de FNV bouwbond, en daardoor ook zeer goed op de hoogte van alle problemen in de bouw. Vierde op onze lijst is Mike van Heumen, 22 jaar jong en nog studerend (rechten) We willen met Mike duidelijk maken dat de SP ook een partij is voor de jeugd, en kiezen daarmee dus duidelijk voor verjonging van de fractie. Het huidig raadslid Bernd Missal staat op plek 5. Bernd werkt fulltime en in ploegendienst bij ProRail en het is zwaar om dat te combineren in een driemanfractie zoals nu. Maar in een fractie van tenminste vijf is het wel goed te doen en is de kennis van Bernd prima op z’n plek. Tineke Claessens, onze huidige verantwoordelijke voor de organisatie, staat op plaats 6 en Tineke, die tevens als campagneleider werd gekozen, gaat er zelf van uit dat we die zes zetels moeten kunnen halen. Op de 7de plek staat Marion Heessels, die haar sporen in de afdeling heeft verdiend door de reeks van acties voor de (thuis)zorg van de afgelopen maanden. Op 8 staat het oud raadslid Hugo Polderman, de huidige afdelingsvoorzitter en de meest ervaren SP-er in Roosendaal.

Behalve over de samenstelling van de kandidatenlijst vergaderden de leden vrijdag ook over de hoofdlijnen van het verkiezingsprogramma. De eerste conceptstukken zijn klaar, maar af is het nog zeker niet. Hoofdlijn zal zijn dat Roosendaal op een veel socialer manier het gemeentebeleid zal moeten vorm geven. De alsmaar toenemende tweedeling die ook in Roosendaal steeds duidelijker manifest wordt, moeten we stoppen. Dat zal een enorme omslag van het beleid betekenen en daarom komt het schrijven van een goed verkiezingsprogramma best nauw. Het bestuur riep daarom de aanwezige leden op goeie ideeën hiervoor met het bestuur te delen.

Wordt dus vervolgd…

Reactie toevoegen