Voedselbankactie groot succes!

24 december 2013

Voedselbankactie groot succes!

Het winkelend publiek dat zaterdag 21 december de Albert Heijn aan de Van Beethovenlaan betrad, werd verwelkomd door een in wisselende samenstelling opererend team van de Roosendaalse SP. Zij vroegen aandacht voor de zorgelijke situatie waarin de Voedselbank "Goed Ontmoet" verkeert.

In deze tijden van crisis moeten steeds meer alleenstaanden en gezinnen in Roosendaal noodgedwongen een beroep doen op de Voedselbank, terwijl het aanbod aan levensmiddelen en toiletartikelen de laatste jaren juist afneemt.

Om in deze feestelijke periode van het jaar ook de minima aan een feestelijk voedselpakket te helpen, deelden de SP'ers van ’s morgens 8 uur tot ’s avonds 6 uur een soort boodschappenlijstje uit, waarop de artikelen stonden aangegeven waaraan bij de Voedselbank behoefte was. Aan iedereen werd gevraagd om naast de gewone dagelijkse boodschappen ook iets extra's van het lijstje te kopen en dit bij ons in te leveren.

Aan onze oproep werd op hartverwarmende wijze gehoor gegeven zodat de Voedselbank aan iedereen die daar aanspraak op kon maken, een goed gevuld kerstpakket mocht uitreiken.

Website "Goed Ontmoet"

Reactie toevoegen