Petitie voor behoud volwaardig ziekenhuis in Roosendaal

28 februari 2014

Petitie voor behoud volwaardig ziekenhuis in Roosendaal

In december vorig jaar is door de politiek in Roosendaal een nuttige discussieavond gehouden over de gevolgen die de bestuurlijke fusie van de ziekenhuizen in Bergen op Zoom en Roosendaal kan krijgen. Initiatiefnemer van dit debat de plaatselijke SP afdeling neemt nu een volgende stap.

De SP afdeling is er onder andere door dit debat niet geruster op geworden en vreest dat als de bevolking van Roosendaal zich niet luid en duidelijk laat horen,het Franciscus ziekenhuis uitgekleed zou kunnen worden tot een veredelde polikliniek, met een behandelfunctie voor slechts enkele specifieke ziektes.

Een eerste stap is het centreren van de kraamafdeling. Als een normale bevalling in Roosendaal niet meer kan plaatsvinden, is  een volgende stap het uitkleden van de kinderafdeling.

Ook het afbouwen van een eerste hulpafdeling heeft grote gevolgen voor de bevolking van Roosendaal.  De SP begint daarom een actie voor het behoud van een volwaardig ziekenhuis. Een petitie waarmee de SP vóór, tijdens maar ook na de komende verkiezingscampagne de boer op zal gaan.

Doe mee en teken ook de petitie

Reactie toevoegen