SP-fractie wil van College nieuw plan voor woonvoorziening drugsverslaafden

19 augustus 2014

SP-fractie wil van College nieuw plan voor woonvoorziening drugsverslaafden

Door het vorige College is onder aanvoering van de toenmalige PvdA-wethouder Kees Jongmans een plan ontwikkeld voor een woonvoorziening voor drugsverslaafden in de Westrand. Inmiddels moeten we, na vier jaar, constateren dat dit een doodlopende weg lijkt te zijn geworden. De juridische procedures rijgen zich aaneen. Na de Raad van State heeft ook de bestuursrechter in Breda de gemeente Roosendaal inmiddels op de vingers getikt.

Voor de SP-fractie is de maat inmiddels wel vol. Fractievoorzitter Ada Oudhof: “Na vier jaar juridisch getouwtrek wordt het tijd om daarmee op te houden. Voortzetten van de juridische procedures is niet in het belang van zowel de chronisch drugsverslaafden als van de bewoners en ondernemers in de Westrand.  De problematiek van de chronisch drugsverslaafden is echter onverminderd groot. De chronisch drugsverslaafden zwerven nu rond of worden in niet-adequate voorzieningen opgevangen”.

De SP-fractie vindt  het tijd voor een nieuw plan. Een plan waarbij de voorziening er op een andere plek wel binnen afzienbare tijd kan komen.  De fractie vindt dat daarbij dan ook gekeken moet worden naar bestaande gebouwen.  Ada Oudhof: “Er staat een aantal gebouwen leeg en het is de moeite waard om te onderzoeken of die geschikt zijn”.  Ze  heeft namens de SP-fractie over dit onderwerp vragen aan het College gesteld. In de volgende commissie- en raadsvergadering zal dit door de SP geagendeerd worden.

Zie ook:

Reactie toevoegen