Geanimeerde discussie op thema-avond zorg

26 oktober 2014

Geanimeerde discussie op thema-avond zorg

Op vrijdag 24 oktober vond de tweede thema- avond, georganiseerd door de SP afdeling Roosendaal, plaats in Café De Veestallen in Roosendaal. Het thema was deze keer 'de zorg'.

De spreker deze avond was het Tweede Kamerlid Henk van Gerven, die als huisarts natuurlijk goed bekend is met de materie. De zaal was goed gevuld en snel werd duidelijk dat veel aanwezigen betrokken waren bij het thema. Er werd veel gereageerd op de vragen en stellingen van Henk van Gerven en zowel voor Henk als voor de aanwezigen was het een leerzame avond.

Duidelijk werd dat er door sommige partijen wat al te makkelijk wordt geroepen dat de zorg onbetaalbaar wordt. Wat te denken van het gegeven dat een deel van de zorgpremies niet voor zorg wordt aangewend maar in plaats daarvan voor lastenverlichting in algemene zin. Ook was de aanwezigen niet bekend dat subsidies voor kinderopvang en welzijnszorg ook uit de pot voor zorgkosten worden  betaald.

De SP beseft dat de snelgroeiende zorgkosten een probleem kunnen worden maar zoekt de oplossing meer in besparingen dan in bezuinigingen. Zo kan er veel zuiniger worden omgesprongen met medicijnen en kan worden geprobeerd via de juiste wetgeving medicijnkosten op een redelijk niveau te houden.

Reactie toevoegen