SP wil aandacht voor toenemend aantal mensen in Roosendaal met problematische schulden

15 juni 2015

Uit recente cijfers van de NVVK (Vereniging voor schuldhulpverlening en sociaal bankieren) is gebleken dat het aantal mensen dat zich meldt voor schuldhulpverlening sterk groeit. Ook in West-Brabant is die trend zichtbaar.

Toegenomen werkloosheid, de versobering van inkomensondersteunende maatregelen, de stijging van lasten op het gebied van wonen en zorg, zijn ontwikkelingen die de portefeuille raken van vooral de mensen met een laag inkomen.

De gemeenteraadsfractie van de SP in Roosendaal vindt dat de politiek daar wat aan moet doen. Ada Oudhof, fractieleider van de SP in Roosendaal, heeft hierover vragen aan het College van B&W gesteld.

Ada Oudhof: “ Wij zien dat ook in Roosendaal het aantal mensen met problematische schulden toeneemt. We zien ook dat mensen met problematische schulden daar bijna nooit op eigen kracht weer uit kunnen komen. Ze moeten daar hulp bij krijgen. En wij denken dat het beter is om die hulp zo snel mogelijk te bieden en niet te wachten tot de ellende helemaal niet meer te overzien is. Dat is bijvoorbeeld als tot huisuitzetting zou moeten worden overgegaan.

Vandaar dat wij het College van B&W in Roosendaal vragen om in een vroegtijdig stadium hierop in te grijpen. Wij willen als fractie op dat punt maatregelen van het College in het kader van een aangescherpt armoede- en minimabeleid in Roosendaal”.

Reactie toevoegen