SP Roosendaal de straat op voor Oekraïne-referendum

24 maart 2016

SP Roosendaal de straat op voor Oekraïne-referendum

Foto: SP

In aanloop naar het referendum van 6 april voert de SP Roosendaal 26 maart actie vanaf 13.30 uur op de Nieuwe Markt in Roosendaal. De SP Roosendaal gaat in gesprek met mensen over de associatieovereenkomst tussen de Europese Unie en Oekraïne en het raadgevend referendum. Een nee bij het referendum is volgens de SP 3x beter: voor Oekraïne, voor Nederland en voor Europa!

Op woensdag 6 april gaat Nederland naar de stembus om haar mening te geven over de associatieovereenkomst tussen de Europese Unie en Oekraïne. De SP Roosendaal vindt het belangrijk dat mensen weten waarvoor zij gaan stemmen. “Wij gaan 26 maart de straat op om met mensen in gesprek te gaan over de associatieovereenkomst en wat dit betekent voor ons en Oekraïne. Ook willen we mensen bewust maken van het belang van dit referendum. We krijgen 6 april de kans om ons uit te spreken over deze overeenkomst en die kans moeten we zeker pakken,” aldus SP fractievoorzitter Ada Oudhof.

De SP voert door heel het land actie tegen de associatieovereenkomst tussen de Europese Unie en Oekraïne. Een nee tegen de overeenkomst is beter voor Oekraïne, beter voor Nederland en beter voor Europa.
De Oekraïense bevolking is verdeeld en het land is corrupt. De associatieovereenkomst met de Europese Unie zal de bevolking verder verdelen en het gewelddadige conflict verder aanwakkeren. Door de overeenkomst verbindt de Europese Unie zich met een corrupt land en zal corruptie ook de Europese Unie binnendringen. Last but not least: de  associatieovereenkomst is goed voor Europese bedrijven, maar slecht voor burgers hier en daar die uiteindelijk de rekening mogen betalen.

In Roosendaal zijn de stempassen al in de brievenbus
gevallen. Pas bij een opkomst van 30% van alle kiesgerechtigden in Nederland is de uitkomst van het referendum geldig. Gooi de stempas dus niet in de
brievenbus, maar laat je horen 6 april!

Reactie toevoegen