Adriënne Maas lijsttrekker SP Roosendaal

23 oktober 2017

Adriënne Maas lijsttrekker SP Roosendaal

Foto: SP

De leden van de SP Roosendaal hebben Adriënne Maas gekozen als lijsttrekker voor de aankomende gemeenteraadsverkiezingen. De gehele voorgedragen top-10 kandidatenlijst werd op de Algemene Ledenvergadering vastgesteld.

Maas (49 jaar) werkt als ontwikkelcoach in het Bravis Ziekenhuis, waar zij voorheen verpleegkundige was. Daarnaast is zij al jaren actief voor de SP en wilt zich nu ook in de gemeenteraad inzetten voor de inwoners van de gemeente Roosendaal. Maas: “De SP heeft de afgelopen jaren het linkse geluid in Roosendaal laten horen. Dit gaan we de komende jaren voortzetten. Met deze kandidatenlijst gaat dat lukken, uiteraard samen met de mensen in de buurten. Ik heb er zin in!”

Op de Algemene Ledenvergadering werd ook de rest van de top-10 vastgesteld. Huidige raadsleden Marion Heessels, Tineke Claessens en Bernd Missal vinden hun plek tussen zowel ervaren als nieuwe SP-gezichten. Naast Adriënne Maas is Wendy Beens (26 jaar) een nieuwkomer op plaats drie. Beens is docent wiskunde, natuurkunde en scheikunde in het middelbaar onderwijs. Petra Schijvenaars (27 jaar) is derde nieuwkomer op plaats vier. Zij werkt als fractiemedewerker onderwijs bij de SP Tweede Kamerfractie en is afdelingsvoorzitter van de SP Roosendaal. Marcel van der Aa, die op dit moment wordt vervangen door Tineke Claessens in de gemeenteraad, staat op plaats vijf en kon helaas niet aanwezig zijn. Huidig fractievoorzitter Ada Oudhof en raadslid Mike van Heumen stellen zich niet opnieuw verkiesbaar in maart 2018. De volledige kandidatenlijst wordt op een later moment bekendgemaakt.

Top-10 kandidatenlijst SP Roosendaal

1. Adriënne Maas – Cleeren