SP Roosendaal in actie voor betere verkeersveiligheid in Kroeven

22 december 2017

SP Roosendaal in actie voor betere verkeersveiligheid in Kroeven

Foto: SP

SP Roosendaal voerde vandaag actie op de President Kennedylaan in de Kroeven voor betere verkeersveiligheid. Al jarenlang wordt hier te hard gereden. Tijdens onze gesprekken met buurtbewoners de afgelopen maanden werd bevestigd dat dit nog steeds het geval is. SP Roosendaal hielp vandaag dan ook mensen veilig oversteken bij het zebrapad voor de apotheek om aandacht te vragen voor dit probleem. Ook deelden we wat lekkers uit aan voorbijgangers voor de feestdagen. SP Roosendaal komt met verbeterpunten richting de gemeente om de verkeerssituatie op de President Kennedylaan veiliger te maken.

‘Ze rijden hier soms wel 80’ en ‘het is hier inderdaad een racebaan’ zijn enkele opmerkingen die SP Roosendaal vandaag hoorde van buurtbewoners die een kijkje kwamen nemen. Al jarenlang wordt er te hard gereden op de President Kennedylaan in de Kroeven. Er is een zebrapad geplaatst voor de apotheek, naast het zebrapad dat er al lag tegenover de Lidl. Dit nieuwe zebrapad is echter niet goed zichtbaar. “Het moet hier echt veiliger worden om over te steken. Automobilisten komen hard aangereden of zien het zebrapad pas erg laat. Dit maakt het zeer onveilig, vooral voor ouderen die hier over willen steken. Door het zebrapad bijvoorbeeld witter te maken en lampjes aan de zijkanten te plaatsen, wordt de zichtbaarheid al beter. Deze voorstellen gaan wij delen met de gemeente,” aldus Ada Oudhof (fractievoorzitter SP Roosendaal).

Reactie toevoegen