RBC moet eigen problemen oplossen

14 juni 2007

RBC moet eigen problemen oplossen

De gemeenteraad heeft in grote meerderheid (alleen VVD was tegen) het college van BenW geadviseerd om RBC geen nieuwe garanties meer te verstrekken.
RBC moet nu de eigen financiële problemen oplossen die ze ook zelf veroorzaakt hebben.

Een duidelijk signaal dat ze niet steeds weer bij de gemeente aan kunnen kloppen (Bijdrage 1e termijn SP).
Alleen de PvdA haalde een vreemde capriool uit door tijdens de raad te suggereren dat ze een plan hadden, maar volgens met niets concreets kwam. Dit werd nog erger toen in BN/deStem gemeld werd dat de PvdA in de commissie Ruimte nog eens wilde praten over de mogelijke aankoop van het stadion. Een buitengewoon onhandige actie met een volstrekt verkeerd signaal richting RBC. Hiervoor heeft de PvdA geen enkele ruimte gekregen, zodat de situatie nu duidelijk is. RBC moet de eigen problemen oplossen. De raad is hierbij consequent geweest en heeft zich gehouden aan het amendement dat in februari 2006 door de SP samen met de Roosendaalse Lijst ingediend was. Dit was de laatste reddingsactie.