Openstelling wijkcentra in de vakantieperiode

8 mei 2009

Openstelling wijkcentra in de vakantieperiode

Tijdens de schoolvakanties is buurthuis de Bergspil gesloten. Dit terwijl er vaak wordt gesproken over hangjongeren in de Tolberg, maar waar kunnen deze jongeren naar toe als tijdens de vakantie de Bergspil gesloten is. In de bergspil kunnen de jongeren immers tafelvoetballen, poolen of op avonden activiteiten te doen zoals judo. In de vakantieperiode is het daarom belangrijk om de buurthuizen open te stellen voor de schoolgaande jeugd. De SP-fractie heeft de volgende vragen gesteld over de sluiting van de berspil tijdens de vakantieperiode.

1. bent u het met de fractie van de SP van mening dat openstelling van wijkcentra in vakantieperiodes van groot belang is om activiteiten te bieden voor schoolgaande jeugd? Zo nee, waarom niet?
    2. wat zijn de afspraken die de gemeente gemaakt heeft met de wijkcentra over openstelling in het algemeen en in vakantieperioden in het bijzonder?

Ik verzoek u de vragen te beantwoorden in de commissie Samenleving van woensdag 13 mei a.s.
Namens de fractie van de SP,
Tineke Claessens