Krista van Velzen bezoekt Credo gebied

27 februari 2010

Krista van Velzen bezoekt Credo gebied

Vandaag heeft SP 2e kamerlid Krista van Velzen Roosendaal bezocht om onze campagneactie om een start te maken met de renovatie van het stadskantoor te ondersteunen.
Samen met collega 2e kamerlid Hugo Polderman en lijsttrekker Peter den Hartog heeft ze rond gekeken in het Credo gebied. We hebben gesproken met enkele ondernemers in het gebied en de foto’s maken duidelijk dat misschien de drugstoeristen verdwenen zijn, maar het aanzicht van de Molenstraat nog steeds verschrikkelijk is. De straat ( en zeker het Oostelijke gedeelte) ziet er verpauperd uit.
Krista raadde de SP Roosendaal aan om vooral eens te gaan kijken in vergelijkbare straten in bij voorbeeld Den Haag. De gemeente Den Haag heeft daar mogelijkheden geboden aan jonge ondernemers en krakers om de straten weer leefbaar te maken. Daarna kwam de bedrijvigheid vanzelf.
Er moet echt iets gaan gebeuren in dit deel van Roosendaal. Credo heeft tot nu toe te weinig opgebracht.
De SP Roosendaal wil voor de toekomst graag een steentje bijdragen aan de leefbaarheid van de oostelijke Molenstraat.