SP wil dat kwaliteit speelgelegenheden voor kinderen behouden blijft

16 februari 2010

SP wil dat kwaliteit speelgelegenheden voor kinderen behouden blijft

De SP maakt zich zorgen over de kwaliteit van de speelgelegenheden voor kinderen in Roosendaal. In ons verkiezingsprogramma besteden we hier in de paragraaf 2.7 over wijken en dorpen en kinderen ook aandacht aan en pleiten we voor meer en betere speelgelegenheden voor kinderen.

In de gemeenteraad hebben we regelmatig vragen gesteld onder andere na een bezoek aan de wijk Fatima. Onze vragen over het verdwijnen van de speeltoestellen aan het Dr. Poelsplein hebben er in ieder geval mede voor gezorgd dat het College van BenW toegezegd heeft dat voor 1 april 2010 de speelgelegenheid weer ingericht is.
De gezamenlijke Bewonersplatforms van Roosendaal hebben zich verenigd in het Algemeen Bewonersplatform Collectief Spaar de Speelplekken en maken zich zorgen om de kwaliteit van de speelgelegenheden in de toekomst. Zij maken zich volgens de SP terecht zorgen, omdat er in de begroting van 2010 flink bezuinigd wordt op het onderhoud van speelgelegenheden. Het antwoord van de wethouder op vragen van de PvdA over het op niveau zijn van de kwaliteit van de speelgelegenheden stelt de SP niet gerust en komt erg technisch over, maar het feit is dat er 3 ton op het onderhoud bezuinigd wordt.
Wij hebben dan ook de uitspraak van de Bewonersplatform dat in de nieuwe bestuursperiode de kwaliteit en kwantiteit van de speelplekken moet worden behouden ook met een volmondig “ja” beantwoord. Dit zal wat de SP betreft in een nieuw coalitie-akkoord opgenomen moeten worden.