SP OP DE MARKT PEILT MENING: “OOK BESTUURSCENTRUM NIET WENSELIJK “

8 november 2010

SP OP DE MARKT PEILT MENING: “OOK BESTUURSCENTRUM NIET WENSELIJK “

Afgelopen zaterdag heeft een delegatie van de SP afdeling Roosendaal op de zaterdagmarkt de bezoekers gevraagd naar hun mening over de plannen van de gemeente om een bestuurscentrum te bouwen in de wijk Stadsoevers.
De conclusie mag wel duidelijk zijn, van de mensen die we hebben gesproken was het merendeel het niet eens met dit voorstel. Zo leeft er onder velen de angst dat na verloop van tijd steeds meer functies vanuit het huidige stadskantoor zullen verschuiven naar de nieuwe locatie, waardoor uiteindelijk toch de plannen om het stadskantoor op Stadsoevers te vestigen uitgevoerd kunnen worden. Je kunt dan ook wel stellen dat, wat dit onderwerp betreft, het wantrouwen onder de Roosendaalse bevolking richting de gemeente groot is.

Maar niet alleen het bestuurscentrum is onderwerp van gesprek. Zo werd de SP ook aangesproken over een aantal andere zaken waar mensen tegenaan liepen. Het aanwezige raadslid Bernd Missal heeft in ieder geval weer zelf kunnen zien en horen wat de gemoederen in Roosendaal bezig houdt, en zal dit ook vertalen naar concrete acties.
Tevens werd van de gelegenheid gebruik gemaakt om de nieuwe Zo-krant van dit najaar uit te delen. Mocht u nieuwsgierig zijn naar de inhoud van deze krant en ook graag een exemplaar ontvangen neem dan contact op met de voorzitter.
Al met al werd na afloop geconcludeerd dat het een zinvolle en ook gezellige middag is geweest, waarbij op een laagdrempelige manier de bewoners van Roosendaal in gesprek kunnen komen met de politieke vertegenwoordigers van Roosendaal. De komende eerste zaterdag van de maand kunt u ons dan ook weer vinden om uw mening te horen. Wil u al eerder uw verhaal kwijt? Laat het ons weten. De contactgegevens vindt u op deze site.